De vereniging draait op vrijwilligers en is als volgt georganiseerd.

 

De vereniging heeft een bestuur dat bestaat uit 5 personen. Ieder bestuurslid heeft een specifieke taak/portefeuille.

Het bestuur bestaat uit:

Mijn naam is Frans Bonekamp (1957) en ik ben sinds eind 2017 opnieuw voorzitter van De Voornruiters. Ik heb die rol in de periode 2001 tot en met 2011 ook vervuld, de tijd waarin we de verplaatsing en bouw van onze huidige accommodatie hebben onderhandeld en voorbereid.
Ik ben getrouwd met Anneke, ben de vader van Monja, Nina en Cissy en de trotse opa van Scott, Collin, Josephine en Pepijn
Toen wij in 1997 in IJsselstein kwamen wonen reden alle drie mijn dochters op een paard of pony en was het bijna “vanzelfsprekend” dat we lid zijn geworden van De Voornruiters. In het dagelijkse leven werk ik voor een wereldwijd opererend IT bedrijf. Wanneer we niet beperkt zijn in het reizen als gevolg van Corona, ben ik bijna elke week een paar dagen in het buitenland.
Ik besteed een deel van mijn vrije tijd graag aan De Voornruiters, omdat ik het belangrijk, maar vooral leuk vind, om met gemotiveerde sporters en vrijwilligers te werken die dat wat we doen, elke keer een beetje beter willen doen. Daarnaast is het natuurlijk geweldig een vereniging te mogen “leiden” die op sportief gebied zowel regionaal als landelijk geweldige resultaten neerzet en een niet weg te denken plek inneemt in de Nederlandse hippische sport.
In mijn vorige periode als voorzitter hebben we de slogan “Kwaliteit door gezelligheid” geïntroduceerd en uit alles blijkt dat dat nog steeds door vele mensen in en rondom De Voornruiters zo wordt beleefd.
In 2020 bestond de vereniging 75 jaar. We hadden daarvoor een prachtig programma bedacht maar Corona heeft er helaas voor gezorgd, dat we maar een paar activiteiten hebben kunnen uitvoeren.
Met de tweede rijhal die we sinds 2019 tot onze beschikking hebben behoren we tot de landelijke top op het gebied van indoor-wedstrijdaccommodaties.
Ik hoop dat we samen met onze vrijwilligers ook in de komende jaren mooie sportevenementen kunnen blijven organiseren en daarmee het verenigingsgevoel en de betrokkenheid van de leden kunnen versterken.
Lid zijn van De Voornruiters moet meer zijn dan een (verplichte) verenigingsnaam op een startpas.
Heb je tips of ideeën of spelen er zaken waar je je zorgen over maakt, stuur dan een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ik neem snel contact met je op.

  

Kim de Lange (1987) maakt sinds november 2018 deel uit van het bestuur van de Voornruiters. Zij is de secretaris en verantwoordelijk voor de werkgroep communicatie. 
Kim is afgestudeerd Directiesecretaresse en werkt als Management Assistant bij de KNMT. Met haar fjordenpaard Iesje start ze in de klasse M1, springt ze graag en volgt ze ook diverse crosslessen.

Katja van Veen (1986) maakt sinds december 2020 deel uit van het bestuur. Zij zal de functie als penningmeester overnemen van Marlous Voorhout. Katja heeft een financiële achtergrond als assistent accountant. Op dit ogenblik werkt zij als salarisadviseur bij Alfa Accountants en heeft zij haar eigen bedrijf.

Bert Schalkwijk (1975)
Dit voorjaar ben ik bestuurslid geworden bij De Voornruiters. Inhoudelijk is daarmee niet zoveel veranderd, omdat ik al jaren actief ben als vrijwilliger, maar het verschil is dat ik nu bestuursverantwoordelijk ben. De afgelopen jaren was ik actief in sponsoring en onderhoud en in de organisatie van de Indoor Menmarathon en dit jaar de clinic met Patrick Kittel. Vanaf dit voorjaar ben ik vooral heel druk geweest met de voorbereidingen en nu de uitvoering van de bouw van de nieuwe hal, wat ik naast mijn hoveniersbedrijf doe. 
Het paardenvirus begon al als kleine jongen, toen ik mee ging naar de Utrechtse paardenmarkt. Omdat we thuis een groot gezin hadden, was er geen geld voor een paardenhobby. 
Ruimte voor die hobby kwam er in de jaren 90, toen Gerrie en ik een huisje kochten met een stukje grond in Maarsseveen. Met kleine zoon Gerard in het fietsstoeltje voorop, fietsten we tijdens een vakantie door het Friesche land en daar werden we verliefd op het Friesche paardenras en kochten we onze eerste Fries. En als je met Friezen over paarden begint zijn ze bijzonder hartelijk en van het één kwam het ander. Met verschillende Friezen heb ik in de mensport wedstrijden gereden. Op dit moment men ik met mijn merrie April en ik help Gerrie als groom bij haar wedstrijden. Onze zoon Gerard en dochter Sietske zijn ook regelmatig vrijwilligers bij de Voornruiters. 
Een hobby is ook om bij keuringen van Friesche paarden mee te kijken met de jury en ik kan me bijzondere paarden jaren later nog goed herinneren. Op dit moment hebben we vier merrie’s thuis, waarvan er drie drachtig zijn. In de opfok staan nog 6 jonge paarden en tijdens de hengstenkeuring van januari dit jaar werd onze driejarige hengst Berhard; voor de helft ons eigendom, voorlopig goedgekeurd! In september kan hij hopelijk starten in het verrichtingsonderzoek. 
Als vereniging De Voornruiters zijn we een gezonde vereniging met een vaste groep trouwe vrijwilligers, waarvan ik er één ben! 

Willeke van Vulpen (1973)
Ik ben Willeke van Vulpen. Ik heb al vele jaren in het bestuur gezeten. Na een pauze van een paar jaar kon ik het toch niet laten om me weer aan te melden als bestuurslid.
Mijn hele leven beweeg ik me al op allerlei gebieden in de paardenwereld. Ik ben vooral actief in het springen. Zelf heb ik veel jonge paarden opgeleid en hiervan een aantal naar het Z en ZZ springen (1.30m/1.35m) gereden. Het hoogtepunt in mijn sport is de reservetitel in het Z springen op de Hippiade (NK van de KNHS) in 2016. Naast het rijden geef ik wat lessen en kom ik op wedstrijden als jurylid. Vier ochtenden in de week werk ik bij Atorka.nl. Dit is een webshop voor paardensportartikelen.

Bij de Voornruiters houd ik me vooral bezig met alles rondom de organisatie van wedstrijden, lessen en andere activiteiten.
 
 

De werkgroepen werken zelfstandig aan wat we binnen de vereniging belangrijk vinden en doen kort samengevat, het volgende:

  • Educatie

Onder deze werkgroep vallen de lessen, het oefenparcours, clinics, lezingen, etc. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

  • Accommodatie

Deze werkgroep houdt zich bezig met het onderhoud van de accommodatie. Dit gaat in overleg met en onder toezicht van de BPU. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..  

  • Activiteiten leden

Deze werkgroep organiseert activiteiten voor eigen leden om de sfeer en cultuur van de vereniging te versterken. Voorbeelden zijn onderlinge wedstrijden, sinterklaas, huldigingen, ponykamp etc. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

  • Sponsoren & externe relaties

Deze werkgroep zorgt voor contacten met sponsors, overkoepelende organisaties (zoals de KNHS), andere verenigingen op het sportpark, gemeente etc. De werkgroep vormt ook partnerships met sponsoren of bedrijven waarmee we nauw samenwerken. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

  • Wedstrijden

Deze werkgroep regelt de organisatie van wedstrijden in dressuur, springen en mennen, met voor iedere discipline een subgroep met coördinator. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

  • Communicatie

Verzorgt de interne en externe communicatie voor de vereniging, waaronder website, pers en social media. En ze neemt de introductie van nieuwe leden op zich. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

  • Vrijwilligerscoördinatie

Zorgen voor een vrijwilligerspool waaruit door de diverse andere werkgroepen geput kan worden en maken een planning en indeling van vrijwilligers en zorgen voor de opleiding van nieuwe vrijwilligers. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..  

  • Kantine

Regelen de inkoop en overige werkzaamheden met betrekking tot de kantine, onder auspiciën van de BPU. De werkgroep is bereikbaar via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.